FAES coedita 'Enhancing Women’s Roles in Preventing and Countering Violent Extremism'

La obra describe los avances de la OTAN en materia antiterrorista, compara diferentes modelos de lucha contra la radicalización extremista, y analiza casos de éxito de países del norte de África, Oriente Medio y Europa basados en potenciar el esencial papel de las mujeres en la prevención y la lucha contra el terrorismo y el extremismo violento.

José Pedro Pérez-Llorca, In Memoriam

Pérez-Llorca leaves his mark, and in addition to the praise from different political positions, he deserves that his great contribution to freedom and coexistence among Spaniards continues.

Aznar: "We have to face the reality of Europe with strong leadership and solidarity"

José María Aznar has given a speech in Budapest at the meeting of the Board of Directors of the International Democratic Center (IDC-CDI), of which he is Honorary President. Aznar has stressed the importance of advocating for ideas and restoring the politics in response to the confidence crisis, has pointed out the challenges of the technological revolution, and has appealed to the strengthening of Europe. "We must face reality with political leadership and solidarity among the members of the Union," as he assured.

En recuerdo de Carlos Robles Piquer

Patrono de la Fundación FAES durante muchos años, presidente de la Fundación Cánovas del Castillo hasta el año 2003, la vida de Carlos Robles Piquer (1925-2018) ha sido un ejemplo de servicio ejemplar a España desde todas sus grandes vocaciones: la diplomacia, la política y la cultura.

Aznar: "He was an admirable public server, intellectual and politician"

José María Aznar deeply regrets the death of Carlos Robles Piquer, of whom he has highlighted for "his contribution to the democratic Transition and the consolidation of a great political force of the reform path of the center-right".

FAES has climbed in the ranking of the Best Think Tanks of the world

FAES Foundation has climbed in the global ranking of Think Tanks that the Department of International Relations of the University of Pennsylvania elaborates each year. FAES reaches higher positions in the world ranking that includes Think Tanks in the United States, where it holds the position 83, climbing two positions since 2016, as well as, in the one that only takes into consideration non-US institutions, where it climbs seven positions.

Felipe VI, a King up to a exceptional moment

“The Spanish people have felt comforted with the clarity and strength in the defense of unity, liberty and legality. Felipe VI represents the modern and diverse Spain, which aims to take up a distinguished place in a world of excellency and progress. In that determination we should all support him. In his 50th birthday, Congratulations, His Majesty”.

El bipartidismo ha perdido los votos no por “ser” el PSOE o el PP sino por dejar de serlo

Hace mucho tiempo que los españoles vienen advirtiendo de su distanciamiento con los partidos a los que han prestado su confianza durante años, pero, sorprendentemente, no ha habido una reacción adecuada. Esos avisos no estaban solo en las encuestas o en los medios, sino que se confirmaron en las urnas elección tras elección. El final del bipartidismo ha adoptado forma de autodestrucción: PP y PSOE se han despeñado juntos.